Ahad, 14 Februari 2010

ENJOY.........


bru2 ni 3 hari lpas..aku dan p kaherah tgk2 anak2 buah aku kat kaherah tuh..tgk2 la kot2 ada yg x makan ka,x dak det ka.aku betolak dari tonto pas jumaat sorg2...dalam pjalanan ms nek tremko(van)mcm2 jadi...ada arab tu dok tok puas ati kat dreber la.....pastu dreber tu bwak tremko tu msuk jalan kg mana x tau...mmg penin sungguh...sampai kat syoubro kemah aku trun trus la...x tahan dok lam van lama2.jalan dah la ssak...aku p nek plak metro direk remsis....kira2 pas maqrib aku sampai la kat sabiek..trus aku p bilik izmen al hafiz(ronaldinho)hahaa.....

ITu malam aku dan la berenjoy ngan dia...enjoy sngguh mlam tu kami 2...last2 ngan aku lapq aku ajak la dia p AMO hosni makan2...makan la burger gergasi....mmg x laqat nak abih da....mcm mkan nasi 2 pnggan.....ADOYa.......aku ada janji nak amik kitabku...x dan nak enjoy lama2...aku ajk dia kelik.. ngantok pon ada,blik2 leh makan kek pisang lagi ngan kek yogurt...bleh gagah noh......pndainya....len kali wat bnyak2...hahahha

blik umah tidoq la....lotih...dok umah tu mmg boling btoi...aku x leh bebas mcm besa...Lama aku x p MESEjid al azhar...mako ptg sbtu aku ngan budak men ni kuaq la enjoy plak...kali ni kat sekitar azhar...nak dok umah mmg boring..mula2 dan singgah kat maaqod...dia nak bli kitab..lgpon itu hari last bg maarod...aku dan la tgk suasana hari2 last..kitab2 pon kurg dah....pakat2 dok kemaih maktabah..x mcm2 sblum2 ni meriah ja....dah wat qeja bli kitab...nuh kami p plak kat azhar jalan2 makan angin....lama sngguh aku x p...bes la gak.kan3....kira dan la smaynag kat msjid azhar...aku ikot ja ronal bawak aku.....besa la....aku org kmpung mai bndag....nak knai pekan la katakan..hahahha....smbung......

Selasa, 9 Februari 2010

Malaih oh malas,,,,,,,,,



Exam dah bis....lani pon cti sat..x lama sgt....tp kurg lama sbb pasni nak mula sem 2 plak..mcm2 la aktiviti...budak2 yesssss pakat dok turun padang dah men bola...aku plak dok kat umah....nak kata kuaq mmg x kuar dah...dok umah pon mengeletaq hbis badan2...bkan sbb takot..tp sjuk...almaklumlah,musyim sejukkkkkkk....mmg dok lam bilik pon berasap bla benapas....bkan isap okok wai...tp sjuk..hahaha...tp marin dan gak aku turun main bola ngan team yess.....dok pikiaq mmg x mau men dah...tp bla pikiaq blik nak bg gerak2 otot2 dan tulang2...aku turun gak la sat...

Aku dan main lbih kurang 10 minit ja......x tahan sgt...dah la pakai baju nipis...ngan angin plak sjuk sgt+berabuk...mmg aku x than daaaaa.....pakat2 beringuih abih bdak2 yess....tu laaaaaaaa...gagah nak main sgt...tp x pa jaaa...kes nak bg tulang2 gerak blik..hahaha

Aiiiiii......tiap2 ari aku mengeluh...apo dah jadi wai!!!aku dah smpai tahap malaih sgt.......smua qeja pon malaih..klo main malaih x pa la gak...ni kitab2 pon x buka lg ni.....x buka bnyak pon x pa dah...tp bka la skit...adoiiiiiiyaaaa...malaish sngguh aku ni....klo alasan malaih tu mcm2 aku leh bg....tp aku x kan bg alasan sbb alasan utama mmg malaih...nak kata dok kuaq enjoy.....mmg x dak dah....nak kata main..mmg x sgt..tp,tp,klo bab tidoq.....mmg dahhhh...tu btoi la.....tidoq mmg rajin gak skit2...tambah ngn sejuk+lihap tebai...wuishhhhh...mmg bes laaa...kat tanah melayu pon x dapat mcm ni...hahaha...lani umah aku sunyi dah...dulu2 masa dok exam mmg meriah...masak nasi blambak2...biasa laaaaa....ramai..la ni sunyiiiii sopiii...

Kdg2 aku nak gak meriah tp bukan mariah...bla org x dak rasa sunyi...bla qamai serabut la plak....ssh noh camni...la ni pon msa aku tgh karang cita ni pon aku dok 2 orang ja ngan kassim...yg len nuh men bola x bis2 lagi....sakan sungguh hampa main....aku nak kuaq umah malaish plak...mmg padan laaaa...tu sbb org tanta x knai aku sgt...dok plak bkawn2 ngan budak2 yess ja.....

aku kna amik smangt skit nak mulakan hari2 bru aku nih...x kan nak trus camni...aku mntak smngat kat budak yess dpa bg gak..tp bg pon smgat soh main bola dan wat mistake bila main bola..hahahahaha.....mako aku pon p la mintak smngat kat MAKCIK aku yg marang kerapu..dan la dia bg skit2..x kisah laa....jnji dapat gak skit..SUDAH2!!!!aku malaih dan nak tulis ni...len kali aku tulis lak..dok tunggu bdak2 umah kelik x kelik2 lg.....ka la nah..salam .....

Ahad, 7 Februari 2010

jaulah maarod.....







alhamdulillah la...exam sem ptama pon dah abis..bla dah abis exam ni..mcm2 la rancangan kawan2 aku ni....ada nak dok umah ja,ada yg nak wat liga yes bru,ada jgak yg nak bedonia kat umah ngan PES,x ketinggalan ada yg nak dok umah khatam kitab2...aku plak x tau lg apa plan...mula2 ritu mmg nak p dok kherah ja cuti pendek ni..tp dsebabkan ngan beberapa masalah yg x dapat nak elak...aku tpaksa wat plan yg kdua laaa.....apa leh wat..dah nasib kita.kan3.

Maarod kitab pon ja stat..mako pakat2 la dok pikiaq nak p bli ktab seqba skit...x ktinggalan la budak2 yessss...bola2 gak tp makrod kitab kna p gak tgk kitab....x bli pon x pa..bg knai ja kitab2..hahahahah.....mako tanggal 5/2 2010...budak2 yess ngan prancangan tersendili berangkat beramai2 dan berdoyon2 ke qahirah bersama ngan tremko yg disewa khas dari tonto yg dipandu oleh ahli yess gak dari bangsa arab...ammu manpakliat namanya...hahahaha...berbekalkan dgn beberapa pengalaman dan ilmu yg skit2...seramai 14 orang budak2 yess dgn gaya tersendiri dan stail sendiri menuju ke ttempat yg disebut....

bertolak pada pukui 9 pagi sampai kat kaherah koi 12.....mako bermulalah perjalann meronda maarod melihat kitab2 ataupon barang2 mainan untuk dibawa pulang ke tanta....kira ada la hasil sdikit2 budak yess menghasilkan...ada yg bli kitab,beli anak patung tikuih,spanbob pon ada yg bli gak......mmg turuk btoi la hmpa ni.....tp x pa....kita pg smbil2 nak eratkan ukhuwah smbil2 wat majlis jejak kasih yes ngan aggota yes di kaherah........x laqat dah aku berjalan2 posing maarod dan menaip kompeter ni nak karang cita ni...adoyaaaa......ni mat anas plak dok bletiaq soh wat laksa ptg ni.....nak wat makan2 plak dah.....barang2 pon dah bli...ni tong gas pon ada tp gas x dak....nak kna tanggung tong la plak....k la anh...aku ada qeja..nak tanggung gas..salam......rojer

Ahad, 17 Januari 2010

trima kasih kawan-kawan....




hari ni 18 januari...sedaq x sedag aku dah msuk 22 taun...rasa mcm tua dahhh...mau x rasa tua..ada yg panggil Cik eii,,,ada pngil pakyob,,ada plak yang pangil pae..eii pon ada..tp apapon,nama aku ttp muhamad fathi..x ksah la orang panggil papon..haha..aku pon x sdaq yg aku dah nak msuk 22...nasib la ada orang tu yang peringat aku...trima kasih la nah!tmbah2 plak budak2 umah aku ni dpa ingat gak kat aku ni....trutamanya mail,qussim,mat anas,...kita ttp darul infaq....x yah la dok inat umah lama kita kat garbuah tu....makasih gak la kat penumpang2 umah aku...mus may.yg mmg dah jadi mcam syeikh mUStapfa ismail...dok qutufuha kat umah aku ni....ni sorang lagi penumpang kat darul infaq....MOOnnnnnn...slalu sgt la hg dok kacau aku...tp camna pon...hg ttp member...rajin hampa noh dok wat banner...mmg x dak qeja btoi...hahah...apa pon...qajin2 la baca kitab..jgn jadi malaih cam aku...nah2..ok slamat smua

trima kasih kawan-kawan....

Harini....18 januari.x sangka2 umuq aku ni dah 22.kadang2 pikiaq adakah aku sdah tua..sbb ada yg pangil aku pakyob,ada yang panggil Cik Ei...ada yang panggil PAE..ada gak yang pangil EII...tp mau x mau...nama aku ttp muhamad Fathi..aku pon x ingat yang aku dah msuk 22...nasib la ada orang tu yang peringat aku nak ucap hari lahir..terima kasih noh!tmbahan plak kawan2 aku ni wat party bsaq2...aku pon x tau dpa wat...trima kasih noh budak2 umah ni...Darul Infaq...terutamanya mail lempoyan,kussim,mat aneh...tp x lupa gak pada mustacing yang x tacing2,,,,lupa plak kat orang menumpang kat umah aku ni yg ska sngat dok kacau aku ni.....MOoNNNNNN......hmpa ingat noh hari lahir aku,,,tp aku x inagt pon hari lahir hmpa...hahahah...makasih la dok qajin wat banner khas untuk aku ni....rajin hampa noh...tp camna pon....qajin2 la baca kitab,,jgan jd cam aku ni....malas.hahah..slamt

Khamis, 31 Disember 2009

kesangsian terhadap sahabat....






harini 31/12/09.member aku sorang nih...namanya muhamad wan firdaus vesparados@puyul tiba2 ja jadi baik sngguh....mmg heran la aku ngan budak2 yesssss....dia kata nak wat makan2 kat umah aku..mmg sbelum ni x pnah la blaku kat dia..dia kata dia supot smua...ptg tu dia p la ngan budak2 umah aku kat pathallah bli barang2 nak masak..bli la daging skit ngan beras basmati zahabi..maklumlah...nak wat kenduri la katakan..sedia la brg2..balik mai umah dia bincang ngan aku soh wat msak nasi kat dia sok..aku pon ngan rasa rilek2 stuju nak msak kat dia..hahahah.

menjelang sok hari...dia ngan budak2 yess smua berimpun la kat umah aku ni awai2 pg buta...time tu aku tidoq...aku dgr la dpa dok smbng2..msak la skit2 ja..untuk budak2 yess yang ada la dlam 20 orang...umah aku ni leh katakan sbagai tempat nak wat kunduri..tempat tgk bola..tempat brimpun budak2 yess....aku x tau budak pirdaus ni nak msak pa....alah..x ksah la msak papon...jnji leh makan ja...soronok2 ngan kwan2...hari2 terakhir 2009..esok nakmasuk 2010 dah..ltih sgat..menu dia wat mudah ja....nasi daging ngan ayaq asam mkan ngan dagig rubuih...mudah ja kan menu dia...ksian kat pirdaus...aku x tunaikan janji aku...aku kata nak msak nasi kat dia...akhir2nya dia gak yg msak nsi...aku tgk dia mcm mrajuk ja.....tp aku tnya dia dia kata dia x merajuk...alah!aku tau dia mrajuk..bkan nak hbg....hahah...ksian kat dia..tp yg aku heran bersama ngan budak2 len,awatla dia tlalu baik sgt....x pnah2 blaku sjak dok mser ni...hahahahah...satu lg kmi tnya apakah motif utama dia wat makan2 ni....dia kata rahsia....sapa tau bgtau aku sat

Ahad, 27 Disember 2009

jaulah ke dasuq....






tiba2 ja aku ngan ahli bait aku leh rancang nak p jaulah kat dasuq.....lagipon kami bkan pernah p pon....kat dasuq mmg terkenal dgn seorang wali qutub yang agung, Sayyidi Ibrahim Dusuqi r.anhu...makamnya ada di dasuq....kami berpeluang zirah makam syeikh ibrahim dan masjidnya....aku p 4 orang...bertolak dari tanta ni pagi...naik van dari tanta lbih kurg sejam lbih.....jalan nak p dari tanta ni mmg kekampungan skit....masuk jalan kg...tp x pa...leh tgk suasana...sampai dasuq kami truih trus ke masjid yg terkenal kat dasuq tuh.....disitulah bermakamnya seorang ulama hebat....sayyidi ibrahim al-dasuqi....masjidnya mmg besaq mcm masji badawi kat tanta ni..kami sempat sembahyang jumaat kat situ....lpas semayang....ronda2 skit kat dasuq....naik kapal kat sungai nil...makan2.......mmg best la jgak skit2..
Terdapat ralat dalam alat ini